روش های پاک کردن لکه نوشابه و بستنی و پیتزا از روی فرش و مبل

۰
(۰)

تابستان غذاهای سرگرم کننده زیادی را به همراه دارد، از پیتزا و نوشابه گرفته تا بستنی و انواع نوشیدنی. در حالی که لذت بردن از آن در یک روز گرم تابستانی سرگرم کننده است، اما بسیاری از این غذاها می توانند خطری برای مبلمان منزل باشند. وقتی انگشت‌های چسبناک و خوراکی‌هایی که چکه می‌کنند راه خود را روی کوسن‌های مبل پیدا می‌کنند، ناامید نشوید زیرا ما در کنار شما هستیم تا با انجام برخی از این تکنیک ها فرش و مبل های خود را مثل روز اول تمیز کنید.

اگر قبلا روش را روی مبلمان خود برای از بین بردن لکه امتحان نکرده اید، مهم است که قبل از شروع به کار، آن مواد را روی یک منطقه کوچک  فرش و یا مبل خود آزمایش کنید، فقط برای اینکه مطمئن شوید به وسایل خانه آسیبی نمی رساند.

کلیک کنید: از بین بردن لکه سوختگی از روی فرش

روش های پاک کردن انواع لکه های نوشابه و بستنی و پیتزا از روی فرش و مبل

روش های پاک کردن انواع لکه های نوشابه و بستنی و پیتزا از روی فرش و مبل

 

لکه های بستنی، نوشابه، و دیگر لکه های رنگارنگ

رنگ های غذایی رنگی در بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم وجود دارد، به ویژه غذاهای یخ زده و نوشیدنی های گازدار که اغلب در تابستان استفاده می شوند. اگر به طور اتفاقی از این مواد بر روی فرش و یا مبل شما ریخته شد، نترسید: این مراحل ساده زیر را برای پاک کردن لکه امتحان کنید.

آنچه را که می توانید پاک کنید. اگر لکه هنوز تازه و خیس است، از یک پارچه تمیز سفید استفاده کنید تا آنچه را که می توانید از روکش داخلی آن جذب کنید.
دو فنجان آب سرد را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی مخلوط کنید. اگر لکه ای که می خواهید از بین ببرید حاوی رنگ های قرمز، نارنجی یا بنفش است، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به مخلوط اضافه کنید.
با آرامش  و حوصله کار را انجام دهید و از یک اسفنج برای مالیدن مخلوط روی لکه استفاده کنید. برای از بین بردن لکه، محل را تا جایی که نیاز دارید خیس کنید. اگر لکه قدیمی‌تری است، ممکن است باید محلول را برای ۳۰ دقیقه یا بیشتر قبل از پاک کردن روی محل مورد نظر بگذارید تا بماند. و سپس از یک پارچه سفید تمیز استفاده کنید و محل را تمیز کنید.
در صورت نیاز تکرار کنید. اگر لکه باقی ماند، محلول را دوباره بمالید و آن را خشک کنید تا لکه پاک شود. بسیاری از لکه‌ها، به‌ویژه از غذاهای با رنگ‌های روشن، ۲ تا ۳ بار به این روش نیاز دارند تا موثر باشند.

لکه های پیتزا، فست فودها و غذاهای چرب

برای ازبین برئن انواع لکه های پیتزا و فست فودها، روش های زیر را امتحان کنید.

در ابتدا چربی اضافی خشک شده را بردارید. اگر چربی خشک شده وجود داشت، قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، آن را به آرامی با یک ظرف پلاستیکی جدا کنید. مراقب باشید – نمی خواهید لکه را پخش کنید، بنابراین به آرامی کار کنید و حوصله به خرج دهید زیرا ممکن است که در این مرحله نتوانید مقدار زیادی از لکه را پاک کنید.
یک پاک کننده مایع را با یک پارچه تمیز آغشته کنید. برای از بین بردن لکه های باقی مانده، یکی از موارد زیر را روی یک پارچه سفید تمیز بمالید: صابون ظرفشویی با چربی، حلال خشک شویی، محلول نصف آب و نصف آمونیاک، یا آب مخلوط با پراکسید هیدروژن ۳ درصد. به طور مداوم روی لکه بمالید تا محل مورد نظر تمیز شود.
در صورت نیاز تکرار کنید. اگر لکه باقی ماند، به مرحله دوم برگردید و در صورت لزوم تکرار کنید.

اگر هنوز لکه ها باقی مانده اند …

برای لکه هایی که به نظر نمی رسد تمیز شوند، وقت آن است که با یک قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید. همکاران ما در قالیشویی کسری در اسرع وقت در کنار شما هستند تا این لکه ها را از روی مبلمان و فرش های شما تمیز کنند و آنها را مثل روز اول به شما تحویل دهند.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *