پاک کردن لکه ماست از روی فرش

۲.۷
(۳)

لکه‌ی به وجود آمده توسط ریختن ماست روی فرش جزء لکه‌های سخت و نگران‌کننده نیست. برای تمیز کردن لکه ماست روش های وجود دارد که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

اما به دو دلیل باید سریعاً محل ریختن آن را پاک نمود؛ دلیل اول این است که پروتئین موجود در ماست باعث ایجاد بوی نامناسب در فرش می‌شود.

دلیل دوم آن است که محل ریختن ماست، بستر بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌های موجود در فرش فراهم می‌آورد. پس اگر روی فرش یا موکت شما، ماست ریخته شده، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب به راه حل مناسبی برای پاک کردن لکه ماست از روی فرش دست بیابید. اگر کسی از دوستانتان به دنبال آموزش نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش است، مقاله‌ی مربوط به آن در وب‌سایت ما را به ایشان معرفی بفرمایید.

تمیز کردن لکه ماستتمیز کردن لکه ماست

جمعیت ایران جمعیتی جوان به حساب می‌آید و در میان خانواده‌های جوان نیز، وجود کودکان خردسال امری بدیهی است. بازیگوشی کودکان یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند منجر به ایجاد انواع لک روی فرش و موکت شود. وجود کودک در خانه، احتمال لک شدن فرش‌ها را بالا می‌برد و کودک در هنگام غذا خوردن و بازی کردن انواع لکه‌ها را روی آن ایجاد می‌کند.
زمان طلایی برای از بین بردن لکه‌ها دقیقاً از لحظه‌ی ایجاد آن‌ها تا چند دقیقه و یا چند ساعت بعد از ایجادشان است. این زمان بستگی به نوع مواد ایجادکننده لکه دارد. بنابراین بهترین زمان برای پاک کردن لکه ماست،  سریع‌ترین زمان ممکن است، زیرا با گذشت زمان، لکه ماست به ثبات بیشتری رسیده و لکه برداری از فرش را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. به عبارت دیگر، با گذشت زمان، لکه‌ها به سختی پاک می‌شوند.
برداشتن لکه ماست از روی فرش، کار خیلی سختی نیست. در اینجا می‌خواهیم روند ساده‌ی انجام این کار را در منزل آموزش دهیم.

تمیز کردن لکه ماستروش از بین بردن لکه ماست:

  1. در ابتدا یک حوله یا پارچه سفید برداشته و همه ماست روی سطح قالی را تا جایی که ممکن است جذب کنید.
  2. سپس با استفاده از یک ماده پاک‌کننده و یک مسواک، لکه را شستشو دهید.
  3. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مواد پاک‌کننده موجود روی فرش را با قاشق جمع کنید.
  4. محل لکه را با مقداری آب سرد به آرامی شستشو دهید.
  5. مراحل انجام این کار را تا جایی تکرار کنید که دیگر اثری از لکه باقی نماند.
  6. پارچه‌ای تمیز روی محل شستشو قرار دهید تا سریع‌تر رطوبت آن جذب پارچه شده و فرش زودتر خشک شود.

توجه کنید که بهتر است از یک ماده پاک‌کننده آنزیم‌دار برای حذف لکه‌های ماست استفاده کنید، زیرا فرایند از بین بردن لکه‌های پروتئینی توسط این نوع پاک‌کننده‌ها بطور مؤثرتری انجام می‌گیرد.
در پایان لازم به ذکر است که بهتر است لکه گیری فرش بطور اساسی و اصولی توسط متخصصان این حوزه انجام شود، زیرا این کار، عملی بسیار پر ظرافت بوده و هر گونه اشتباه در انجام آن منجر به ایجاد پوسیدگی، ادغام رنگ ها و … در قالی می‌شود. در همین راستا شرکت قالیشویی کسری آماده‌ی پاسخگویی به نیازهای شما مردم عزیز می‌باشد. اگر می‌خواهید از قیمت قالیشویی سال ۹۷ اطلاع یابید، روی منوی «تعرفه خدمات» وب‌سایت ما کلیک کنید.

 

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۲.۷ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۳

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *