چطور قالیچه پشمی را تمیز کنیم؟

۰
(۰)

خرید یک قالیچه پشمی ایده بسیار عالی است. قالی‌های پشمی نه تنها از نظر دیزاین بسیار عالی و زیبا هستند بلکه می‌توانند بسیار با دوام و فوق العاده نیز باشند. به دلیل که پشم کلفت تر است احتمالا مقدار غبار و کثیفی بیشتری وارد آن می‌شود. نگهداری مداوم از فرش و موکت می‌نواند باعث این اطمینان شود که این گرد و غبار روزانه به فرش شما اضافه نمی‌شودو بااعث می‌شود که فرش تمیز ونو به نظر برسد.

چطور قالیچه پشمی را تمیز کنیم؟

  1. قالیچه پشمی را به بیرون خانه ببرید. قالیچه را به گونه‌ای بتکانید که تمام گرد و غبار گیز افتاده در تار و پود قالی پشمی از ان کاملا جدا شود. خاک و کثیفی می‌تواند در دراز مدت باعث آسیب رسیدن به فرش شما شود.
    • مطمان شوید که حتما قتی که آن را تکان می‌دهید قالیچه کاملا خشک است. هرچه قالیچیه خیستر باشد احتمال اینکه آسیب ببیند بیشتر می‌شود.
    • اجازه ندهید که قالیچه خیس شود. اگر قالیچه خیس شود احتمال اینکه اجازه رشد قارچ و کپک در ان ایجاد شود بسیار زیاد ایت.
    • اگر ممکن است ابتدا فرش خود را در محلی خشک و مناسب آویزان کنید. سپس با استفاده از جارو دستی آن را تکان دهید.
  2. روی قالیچه را جارو بکشید. اینکار می‌تواند باعث شود تار و پود‌های فرش که در هم تنیده شده‌اند باز شوند و همچنین گرد و غبار بیشتری که در اثر تکاندن قالیچه حالا از عمق فرش به سطح آمده‌اند با جارو برقی از آن جذب می‌شوند.
    • جارو کشی برای جلوگیری از انباشته شدن گرد و غبار در فرش ضروری است.
    • جارو را روی درجه آخر بگذارید تا بیشترین قدرت خود را برای کشیدن گرد و غبار داشته باشید. بعضی از جاروها دارای درجه بخصوص برای فرشها هستند.
  3. حالا میتوانید با استفاده از مواد شوینده آن را تمیز کنید. میتوانید از شامپو فرش برای فرش خود استفاده کنید. یک اسفنج بردارید و طبق دستور مندرج روی بطری شامپو فرش آن را آماده تمیز کاری کنید.
    • جهت کشیدن اسفنج روی فرش باید به صورت خطی باشد. جهت خواب فرش را پیدا کنید وقتی که اسفنج را روی فرش می‌کشید جهت خواب جهتی است که اسفج راحت تر حرکت می‌کند.
    • سپس بعد از تمیز کردن فرش خود میتوانید با مقداری آب و اسفنج تمیز کار خود را تمام کنید.
    • بعد پایان کار اجاز دهید فرش شما خشک شود.

قالیشویی کسری در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت در خدمت شما است. کافی است که با ما تماس بگیرید و خود را از مشکلات فراوان شستشوی فرش و موکت رها سازید.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *