راه های افزایش طول عمر فرش

۰
(۰)

 

داشتن فرش‌ها و موکت‌های زیبا در خانه‌ی شما یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای شما است، اما فرش‌ها در طول زمان دچار سایش و پارگی‌هایی می‌شوند. خوشبختانه شما می‌توانید با رعایت برخی نکات که قالیشویی کسری آن‌ها را در این مطلب ارائه کرده برای همیشه فرش خود را در فرمی ایده‌آل در اختیار داشته باشید.

پاک کردن فرش ها هر هفته یک بار
یک بار در هفته سعی کنید فرش‌های خود را پاک کنید. خاک، گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها می‌توانند در فرش‌ها جا خوش کنند. این نوع از ذرات می‌توانند فرش شما را به مرور دچار فرسودگی کرده و در نتیجه ظاهری مات به آن ببخشند. در نظر داشته باشید که در صورتی که با کفش روی فرش‌ها راه می‌روید، باید این عمل را بیش از یک بار در هفته انجام دهید. همچنین ضروری است که در فواصل زمانی مناسب با جارو برقی فرش‌های خود را نظافت کنید تا گرد و غبار از آن‌ها گرفته شود و مجدداً چهره زیبای خود را باز یابند.

از بین بردن لکه ها
توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید بطور کامل فرش خود را از هرگونه آلودگی و لکه دور نگهدارید، اما اقدام سریع می‌تواند مانع از آن شود تا لکه‌های نامطلوب روی سطح فرش دائمی شوند. هنگامی که چیزی روی فرش ریخت، از یک دستمال کاغذی و محلول تمیزکننده استفاده کنید تا در اسرع وقت آن لکه ایجادشده را از بین ببرید، در غیر این صورت لکه‌ها ماندگار شده و از بین بردن آن‌ها بسیار مشکل‌تر می‌شود. بنابراین به آرامی با یک دستمال کاغذی لکه را پاک کرده و از نشت آن به الیاف فرش جلوگیری کنید. مالش می‌تواند موجب پخش شدن بیشتر لکه روی فرش شده و منطقه‌ی بزرگتری را آلوده کند.

استفاده از مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن عمیق‌تر الیاف فرش
حتی هنگامی که بطور مرتب فرش خود را نظافت می‌کنید و لکه‌ها را از بین می‌برید، فرش شما هنوز هم می‌تواند در اثر لکه‌های ریز، موهای حیوانات خانگی و سایر آلاینده‌ها، کثیف شود. بسیاری از این لکه‌ها می‌توانند ناشی از ریختن قطره‌ای روغن یا چربی روی فرش باشند. همانطور که می‌دانید روغن گرد و خاک را جذب کرده و به دلیل خاصیت چسبندگی این ماده، گرد و غبار به تار و پود فرش می‌چسبد. این ذرات و آلودگی‌های ریز می‌توانند فرش شما را به آرامی بطوری کثیف کنند که از بین بردن آن‌ها بسیار مشکل شود. بنابراین شستشوی فرش هر ۱۲ ماه یک بار توصیه می‌شود. شستشوی عمیق فرش باعث حذف آثار این آلودگی‌ها می‌شود.

محافظت از فرش‌ها در مکان‌های با رفت و آمد بالا
فرش‌هایی که در مکان‌های پر رفت و آمد مانند راهروها و اتاق نشیمن قرار دارند به راحتی می‌توانند در اثر سایش، پاره شوند. شما می‌توانید با قرار دادن قالیچه‌های کوچک در این مکان‌ها از ساییدگی فرش‌ها جلوگیری کنید. بطور مثال در جلوی در ورودی خانه که مکان پر رفت و آمدی است می‌توانید از یک قالیچه‌ی کوچک استفاده کنید تا از ساییدگی فرش‌ها اجتناب شود. همچنین می‌توانید از قالیچه‌های بلند که مخصوص پهن شدن در راهروها هستند استفاده کنید.

کارخانه قالیشویی کسری در شهید خرم رودی در این مقاله شما را با بعضی از روش‌های نگهداری فرش‌ها آشنا نمود. شما می‌توانید در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این حوزه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *