انبار مورد ادعای نتانیاهو در تورقوزآباد بازرسی شد

۰
(۰)

روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ نتانیاهو انباری در تورقوزآباد را به عنوان انبار مخفی و سری اتمی ایران معرفی نمود. این موضوع با اینکه ادعایی عجیب و خنده دار به نظر میرسید اما مانع از این نشد که آژانس به بازرسی این محل نپردازد. این خبر توسط رویترز تایید شده است.

بنیامین نتانیاهو همانند دونالد ترامپ همواره مخالفت شدید خود را نسبت تفاوق هسته ای اعلام نموده است. او در سال گذشته مدعی شده بود که در یک قالیشویی در تورقوزآباد مقدار ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو نگهداری میشده است و بعد از مدتی تخلیه شده است. او همچنین از آژانس خواست که هرچه سریعتر محل را بازرسی کنند.

نخست وزیر اسراییل با نام بردن تورقوز آباد به عنوان محل این انبار ادعا کرده بود که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌باشد و این مخالف تعهد ایران باری منع سلاح هسته‌ای است.

این ادعا موجب خنده بسیاری از فعلان صنف قالیشویی شد. اما عجیب بودن این ادعا مانع از این نشد که بازرسان سازمان انرژی اتمی به بررسی صحت ادعای نتایاهو نپردازند. به همین جهت این بازرسی مدتی است که انجام شده و نتیجه آن بعد از بدست آمدن نتایج آزمایش خاک در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *