تعمیر ریشه فرش | قالیشویی کسری

۰
(۰)

 

آیا نیاز به تعمیر ریشه فرش دارید؟ آیا ریشه فرش شما خراب شده است؟ آیا رنگ ریشه فرش شما تغییر کرده است؟ گاهی خانم‌های خوش‌سلیقه‌ی ایرانی می‌پرسند «ریشه فرش‌هایم از فرش جدا می‌شود و پوسیده شده، چیکار کنم؟» گاهی می‌پرسند «آیا ریشه فرش‌هایم را قیچی کنم؟» «ریشه فرش چه کاربردی دارد؟»

سؤالات زیادی در مورد ریشه فرش‌ها وجود دارد که ما در سایت قالیشویی کسری قصد داریم در این مقاله بصورت خلاصه جزئیاتی از ریشه‌های فرش‌ها را برایتان توضیح دهیم تا راهکاری باشد برای حل مشکلاتتان.

تعمیر ریشه فرش در قالیشویی کسری

در قالیشویی کسری، افرادی که در حرفه مرمت فرش مشغول هستند این توانایی را دارند که ریشه‌ی فرش‌ها را مثل روز اول مرمت کنند و این اولین خبر خوشی است برای افرادی که نگران ریشه‌های فرش خود هستند.
رفوگر در اولین مرحله نخی را انتخاب می‌کند که با الیاف فرش همخوانی داشته باشد و با تارهای فرش از نظر رنگ و جنس تفاوت نداشته باشد. اگر فرش بطور کلی از قسمت ریشه به مشکل برخورده باشد، رفوگر از جایی که فرش بافته شده است ریشه‌ها را بطور کامل از فرش جدا می‌کند و کل ریشه فرش را مجدداً ریشه‌دوزی می‌کند. اگر فقط قسمتی از ریشه فرش دارای مشکل بود، همان قسمت را جدا کرده و ریشه‌دوزی انجام می‌دهد.

انواع ریشه دوزی

ریشه‌دوزی به دو صورت انجام می‌گیرد: صورت اول، زمانی که ریشه‌ی فرش بصورت جزئی و تکه‌تکه، دارای مشکل است که در این صورت رفوگر با نخ‌های هم‌رنگ و هم‌جنس، رفو و دوباره‌دوزی می‌کند. صورت دوم، زمانی است که کل ریشه فرش دارای مشکل است که در این حالت از ریشه‌های آماده استفاده می‌شود.
ریشه فرش‌ها در فرش‌های دستبافت بصورت دستی و با تجربه رفوگر انجام می‌شود، اما در فرش‌های ماشینی، ریشه‌ها با چرخ‌های ریشه‌زن صورت می‌گیرد.

بسیاری از اوقات با قالیشویی کسری تماس گرفته می‌شود و می‌پرسند که قیمت ترمیم ریشه چقدر است؟؟
خدمت عزیزان باید عرض کنیم که نه فقط ریشه بلکه تمامی خدمات مرمت فرش، قیمت ثابتی ندارند و کارشناسان پس از رؤیت فرش، قیمت دقیق را خدمت شما اعلام می‌کنند.
پس همانند بسیاری از شهروندان تهرانی به قالیشویی کسری اعتماد کنید تا با بهترین کیفیت در ارائه خدمات فرش، خدمت شما انجام وظیفه کنند.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *