سیل در ایران و عملکرد قالیشویی ها در این روزهای بحرانی

۰
(۰)

بارش شدید باران در روزهای عید باعث شد که بسیاری از مناطق ایران مانند شیراز، لرستان، گلستان (آق قلا) و خوزستان دچار بحران شوند. علی رغم اینکه بسیاری از عملکرد مسئولین در این روزها شکایت داشته اند. اما این مضوع باعث نشد که هم میهنان به یکدیگر کمک نکنند و سیل زدگان را فراموش کنند.

سیل در ایران و خسارات وارده به فرش و قالیها

سیل ویرانگر اخیر در شیراز و لرستان باعث شد که آب گل آلود وارد خانه بسیاری از مردم شود. به همین جهت بسیاری از فرشها دچار آسیب دیدگی شدند و نیاز به شستشو پیدا کردند. اقدام پسندیده ای که از طرف قالیشویی های نواحی سیل زده انجام شد این بود که امکان شستشوی رایگان فرشها را برای مردم سیل زده فراهم نمودند. این اقدام باعث شد که بسیاری از مردم با استفاده از امکانات این قالیشویی ها بتوانند فرشهای خود را تمیز وشستشو کنند.

چرا خیس شدن فرش را باید جدی بگیریم؟

وقتی که فرشها خیس میشوند به دلیل اینکه دارای تار و پود فشرده ای هستند آب را در خود نگاه میدارند و به مرور زمان از خود بوی بسیاری بدی را انتشار میدهند. بوی بد ناشی از نم فرش به دلیل وجود انواع آلودگی در آنهاست. زیرا رطوبت و گرما امکان رشد انواع قارچ را در فرشها فراهم میکنند. مطمانا بسیاری از خانه هایی که دچار سیل شدند  اکنون که فرشهایی خیسی دارند باید حتما به فکر شستشوی فرشهایی خود باشند تا بتوانند. سیل اخیر ایران باعث شد که بسیاری از هموطنان ما از این نظر دچار آسیب شوند. اما این موضوع باعث شد باری دیگر مهربانی و محبت از سوی قالیشویان نصیب هموطنان شود. تعدادی از قالیشویی های این مناطق با ارائه خدمات رایگان به مردم سیل زده تلاش نمودند بخشی از ضرری که به مردم سیل زده وارد شده است را جبران نمایند. این موضع از سویی بسیاری از خبرگذاری و شبکه های اجتماعی ستوده شد و مورد همایت قرار گرفت. همچنین برای اینکه فرشها در حین شستشو مفقود نشوند. از اتیکتهای مخصوص برای شماره گذاری فرشها استفاده میشود تا هر خانواده بتواند با ارائه شماره خود فرش خود را دریافت نماید.

روشهای خشک کردن فرش بعد از خیس شدن ناشی از سیل و …

گاهی ممکن است که فرش در معرض باران قرار گیرد و کاملا خیس شود. در این صورت اگر فرش کثیف نیست میتوان با خشک کردن فرش مانع از خرابی فرش شد. راهکارهای مختلفی برای خشک کردن فرش وجود دارد.

  • قرار دادن فرش مقابل آفتاب: اگرجه آفتاب گزینه فوق العاده ای برای خشک کردن هر چیزی است اما ممکن است باعث تغییر رنگ فرش شود. هرچند بعضی از مردم علاقه به تغییر رنگ فرش دارند تا جلوه قدیمی و آنتیک تری به خود بگیرد.
  • آویزان کردن فرش در معرض جریان هوا: در صورتی که فرش را در معرض جریان هوا قرار دهید. خیلی زود خواهید دید فرش خشک خواهد شد. برای ایجاد جریان هوا میتوانید از پنکه استفاده کنید.

قالیشویی کسری در تهران از این جهت اقدام انسان دوستانه همکاران خود را تشویق کرده و از همه قالیشویی ها در مناطق سیل زده میخواهد که با ارائه خدمات رایگان به کمک مردم سیل زده بشتابند.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *