روش شستشوی فرش در خانه

۰
(۰)

هنگامی که فرش‌ها را در خانه شستشو می‌کنید باید مواردی را مورد توجه قرار دهید تا شستشوی فرش به صورت اصولی انجام شود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش شستشوی فرش در خانه آشنا کنیم.

قالیشویی در قیطریه

قیطریه یکی از محله های منطقه ۱ تهران است. در صورتی که در مناطق شمالی تهران زندگی می کنید و به دنبال قالیشویی می گردید می توانید از خدمات قالیشویی در این مناطق بهره ببرید. استفاده از خدمات قالیشویی شامل مبل شویی، موکت شویی و قالیشویی است.

نظافت فرش‌های منزل یکی از مهمترین فعالیت‌های بانوان خانه‌دار محسوب می‌شود و معمولاً هفته‌ای یک یا دو بار انجام می‌شود. جارو کشیدن روی فرش به شرطی که به صورت اصولی و صحیح روی همه نقاط فرش انجام شود، می‌تواند فرشی یک‌دست و زیبا را در اختیار شما قرار دهد.
از بین بردن لکه ها از روی فرش با استفاده از انواع محلول‌های لکه بر نیز عمل مهم دیگری است که باید برای حفظ سلامت و زیبایی فرش انجام گیرد.

روش شستشوی فرش دستباف

فرش‌های دستباف به طور معمول، باید هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک بار شستشو شوند. همچنین بخارشویی روشی بسیار کارآمد برای تمیز کردن فرش است. برای شستشوی فرش دستباف مراحل زیر را در نظر داشته باشید:
۱- قبل از انجام شستشو، فرش را در یک مکان آویز کرده و با ضربه‌های آرام به پشت آن، گرد و خاک نهفته در تار و پود آن را خارج کنید.
۲- پشت و روی فرش را با دقت جارو کنید.
۳- فرش را روی زمین پهن کرده و خیس کنید.
۴- یک ماده شوینده مناسب را در مقداری آب حل کنید تا کف کند.
۵- اسفنج را در کف فرو کرده و فرایند شست و شوی فرش را آغاز کنید.
۶- شستشو را با دقت ادامه دهید تا همه نقاط فرش به طور کامل تمیز شود.
۷- فرش را آب‌کشی کنید.
۸- فرش را لول کرده و فشار دهید تا تمام خیسی موجود از آن خارج شود.
۹- فرش را در فضای آزاد و در معرض باد قرار دهید تا بطور کامل خشک شود.

بهترین قالیشویی شمال تهران

با رعایت موارد گفته‌شده می‌توانید فرش‌هایتان را به خوبی تمیز کنید. ذکر این نکته ضروری است که خشک کردن فرش یک عمل بسیار مهم است، زیرا در صورت مرطوب ماندن فرش، پس از مدتی قسمت‌های زیرین آن کپک زده و انواع قارچ‌ها در آن تکثیر می‌یابند. برای جلوگیری از این امر حتماً باید فرش را بطور کامل خشک نمود. همچنین محل قرارگیری فرش نباید دارای رطوبت باشد، زیرا در صورت وجود رطوبت همین اتفاق برای آن خواهد افتاد. از همه بدتر اینکه اگر فرش به مدت طولانی در معرض رطوبت باشد، ممکن است دچار پوسیدگی و پارگی شود. بنابراین در صورت نبود فضای کافی برای شستشوی فرش و خشک کردن صحیح آن با قالیشویی اینترنتی کسری در قیطریه تهران تماس بگیرید. امیدواریم این آموزش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *