نکاتی برای کاهش مصرف آب

۰
(۰)

 

قالیشویی کسری: نزدیک شدن به ایام فرخنده عید نوروز فرصت مناسبی را برای خانه‌تکانی فراهم می‌آورد تا همه چیز برای رسیدن بهار آماده شود. در این ایام معمولاً مردم شروع به شستشو و نظافت لوازم منزل خود می‌کنند. نظافتی که توأم با مصرف آب زیادی است. در واقع شستشوی بیش از حد و بدون رعایت الگوی مصرف موجب افزایش بی‌رویه‌ی مصرف آب در این برهه از سال می‌شود.

مصرف بی‌رویه‌ی آب در ایام خانه‌تکانی همواره یکی از مواردی است که می‌تواند در ماه‌های بعدی سال و شروع فصل گرما کل کشور را دچار مشکلاتی کند. بخش قابل تأمل این مطلب این است که برای این کار از آب آشامیدنی استفاده می‌شود، این در حالی است که برای شستشوی فرش می‌توان از قالیشویی ها که حداقل مصرف آب کمتری دارند استفاده کرد.
بسیاری از مردم با چند روز بارش باران تصور می‌کنند که این حجم از بارش تمام کمبودهای آب را جبران می‌کند اما باید توجه کرد که کشور ما در یک منطقه‌ی خشک جهان واقع شده و در چند سال گذشته خشکسالی‌های پیاپی و مصرف آب بالا، حتی سفره‌های زیر زمینی را هم خالی کرده است. همچنین قرار نیست تمام حجم آب بارانی که بر زمین فرود می‌آید در پشت سدها جمع شود، بسیاری از این قطرات حیات‌بخش در زمین فرو رفته و از دسترس خارج می‌شوند.

اکرم که یکی از بانوان خانه‌دار ساکن در تهران است می‌گوید:

«این روزها مردم در حال شستن فرش‌های خود هستند و به این ترتیب مصرف آب بالاتر می‌رود. برخی نیز برای شست و شوی سایر وسایل خانه و ماشین، شیر آب را به مدت طولانی باز نگه می‌دارند، در حالی که با صرفه‌جویی نیز می‌توان شستشو را انجام داد.»

برای جلوگیری از بحران آب در کشور، همه باید یک صدا و متحد عمل کنیم و در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم که تنها با مصرف بهینه می‌توان از بحران پیش رو عبور کرد.

«برای سال نو باید همه چیز تازه شود و به همین دلیل چاره‌ای جز شستشو با آب نداریم. قالی شویی ها شستشوی قالی را به صورت ماشینی انجام می‌دهند که امیدی به پاکیزه شدن آن‌ها ندارم. بنابراین مجبورم فرش‌هایم را در خانه بشویم.»

یک کارشناس سازمان آب در این باره توضیح داد:

«بهتر است مردم برای شست و شوی فرش و ماشین از قالی شویی ها و کارواش‌های مجاز استفاده کنند، زیرا این مراکز مجهز به انواع ماشین‌آلات صنعتی و سیستم‌های صرفه‌جویی در مصرف آب هستند و آب را با هوا مخلوط کرده و برای شستشو مورد استفاده قرار می‌دهند. بنابراین مصرف آب در این مکان‌ها به شدت کاهش می‌یابد.»

کسری، مجهزترین قالیشویی تهران در شهرک آزمایش مجهز به انواع ماشین‌آلات صنعتی و سیستم تصفیه‌ی فاضلاب است. شما می‌توانید سفارش خود را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته به صورت رزرو آنلاین به ثبت برسانید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *