نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش

۰
(۰)

پاک کردن لکه چای به چه صورت انجام می شود؟ چطور می توان لکه چای را از روی لباس یا فرش پاک کرد؟

لکه چای دارای رنگ دانه های قهوه ای رنگی که گاها پاک کردن آن ها بسیار مشکل است.

کلیک کنید: قالیشویی کسری در نیاوران

برطرف کردن لکه چای روی فرش

برای برطرف کردن لکه‌های ایجاد شده روی فرش، روش‌های متفاوتی وجود دارد که در این مطلب به نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم روشی مناسب برای برطرف نمودن آثار لکه ناشی از ریختن چای روی فرش را بررسی کنیم. اگر گرفتار لکه قهوه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی پاک کردن لکه قهوه از روی فرش را بخوانید.

اصول تمیز کردن لکه چای

تقریباً برای همه‌ی ما پیش آمده که بطور کاملاً اتفاقی با برخورد دست یا قسمتی از بدنمان موجب ریختن چای روی فرش شده‌ایم. برطرف کردن آثار ریختن چای از روی فرش کار دشواری نیست اما رعایت نکردن اصول انجام این کار می‌تواند باعث ایجاد لطمات جدی به قالی شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. به این منظور در این قسمت قصد داریم شما را با یکی از روش‌های صحیح ازبین بردن لکه چای روی فرش آشنا کنیم.

    • برای این کار بهتر است ابتدا به ابعاد لکه‌ی ایجادشده دقت کنید. گاهی لکه به قدری وسیع است که نیاز به شستشوی فرش بطور کامل احساس می‌شود.
    • در صورتی که اینطور نباشد و به عبارت دیگر ابعاد لکه کوچک باشد، می‌توانید با پاشیدن مقداری نمک روی سطح لک، از گسترش آن جلوگیری کنید. پس از پاشیدن نمک، اندکی صبر کنید تا همه‌ی رطوبت موجود در محل توسط ذرات نمک جذب شود.
      پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که با خشک شدن اثر رطوبت، لکه چای نیز از بین رفته است.

بعد از تمیز کردن لکه چه کار باید کنیم؟

  • پس از اتمام این مرحله، برای برطرف کردن آثار نمک از روی فرش باید محل لکه ایجادشده را با آب گرم و مواد شوینده‌ی مناسب بشویید. توجه داشته باشید که هنوز کار تمام نشده است! مرحله آخر خشک کردن کامل فرش است. زیرا در غیر این صورت رطوبت در فرش نفوذ کرده و به آن آسیب می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه: پاک کردن لکه شیر

نکته بسیار مهم این است که به هیچ وجه در منزل از مواد شوینده‌ی شیمیایی برای برطرف کردن آثار لک استفاده ننمایید.
در صورتی که زمان زیادی از ریختن چای روی فرش می‌گذرد و لکه روی آن دائمی شده است، بهتر است کار را به کارشناسان خبره‌ی ما در قالیشویی کسری بسپارید تا با استفاده از شوینده‌های مناسب برای لکه ایجاد شده، فرش شما را بطور کامل شست و شو نموده و لکه را با کمترین ریسک آسیب‌رسانی به فرش از بین ببرند.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *