چگونه لکه جوهر را از روی فرش پاک کنیم

۰
(۰)

چطور لکه جوهر را تمیز کنیم؟ روش تمیز کردن لکه جوهر چونه است؟ رفع لکه جوهر، از بین بردن لکه جوهر.

شاید برای شما هم پیش آمده که فرزندان دلبندتان در حال تمرین خوشنویسی بوده و در اثر بی‌احتیاطی مرکب را روی فرش ریخته باشند. جای نگرانی نیست. زیرا ما برای هر لکه‌ای، آموزش پاک کردن تهیه کرده‌ایم. تنها موردی که باید بدانیم نوع لکه ایجادشده است. با کمی تخصص و شناخت از مواد تشکیل‌دهنده‌ی لکه، به راحتی می‌توانیم روشی مناسب را انتخاب کنیم. در مطلب قبلی، نحوه پاک کردن لکه ماست از روی فرش را به شما عزیزان آموزش داده بودیم.

ازبین بردن لکه جوهر روی فرش

هنگامی که جوهر روی فرش پاشیده می‌شود، اگر به سرعت اقدام به پاک کردن آن ننمایید، به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و پس از خشک شدن به ثبات می‌رسد. وجود لکه‌ها در فرش، نمای زشتی به آن می‌دهد، خصوصاً اگر لکه در قسمت‌های روشن‌تر فرش قرار گیرد.
استفاده از نمک یکی از روش‌های ازبین بردن لکه جوهر روی فرش پس از ایجاد آن‌ها است. مقداری نمک را روی جوهر ریخته و مقدار کمی الکل به آن اضافه می‌کنند. نمک به تدریج تمام جوهر روی فرش را جذب می‌کند. در این حالت باید نمک‌ها را از روی فرش جمع کرده و مجدداً این کار را تکرار کنید تا ذرات نمک کم‌رنگ شوند. سپس با پارچه‌ای تمیز و سفید، نمک را از روی قالی جمع کنید. این عمل باید آنقدر تکرار شود تا دیگر رنگی باقی نماند. پس از برطرف شدن لکه‌ی جوهر، آن ناحیه را با مقداری آب بشویید تا نمک از تار و پود خارج شده و به الیاف آسیبی وارد نشود.

پاک کردن ماژیک از روی فرش

برای برطرف کردن لکه‌های قدیمی‌تر جوهر نمی‌توان از این روش استفاده کرد و زدودن آن‌ها مستلزم داشتن دانشی بالا و آشنایی با مواد شیمیایی مناسب برای حذف لکه‌های مختلف از روی فرش است؛ زیرا در صورت عدم رعایت این مورد، به بافت فرش آسیب وارد شده و حتی ممکن است مواد شوینده‌ی نامناسب باعث از بین رفتن رنگ بخشی از فرش شوند و خساراتی جبران‌ناپذیر به بار بیاورند. بنابراین با توجه به موارد گفته‌شده بهتر است فرش خود را برای لکه بری به یک قالیشویی معتبر بسپارید. قالیشویی کسری ارائه‌دهنده‌ی باکیفیت‌ترین خدمات به همشهریان گرامی است.
انجام مراحل گفته‌شده برای پاک کردن لکه جوهر روی فرش در منزل کار سختی نیست اما روند انجام این کارها و همچنین نوع مواد بکار رفته در فرش‌ها بسیار مهم هستند. در صورت عدم آشنایی با این موارد توصیه می‌کنیم که فرش خود را به شرکت کسری بسپارید تا با کمترین ریسک ممکن، پاکیزگی را مجدداً برای فرش‌هایتان به ارمغان بیاوریم. شما می‌توانید با قابلیت رزرو آنلاین، برای روز و زمان دلخواه خود، خدمات را رزرو کنید.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

2 پاسخ

  1. من ۸ تخته فرش و قالیچه دادم برای شستشو، ریشه ها از شستن ریشه ها و فرش ها راضی نبودم، لکه جوهر که در سایت گفتید باید به یک قالیشویی معتبر بدهید تا پاک شود، همه اش بیهوده و واهی بود، کاور های فرش هم یکبار مصرف است، برعکس جاهای دیگه که کاورهای درست و حسابی میدن که در اسباب کشی و تمیز نگه داشتن فرشها بسیار عالی هستن، قابل توجه شما اینکه، فرش ها هیچ کدام خشک نبودند و پا روی فرش گذاشتم، خیس بود. خیلی خیلی ناراضی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *