پاک کردن لکه قهوه از روی فرش | قالیشویی کسری

۰
(۰)

 

قالیشویی کسری: همواره آن چیزی که در رابطه با لکه قهوه مورد اهمیت است ماندگاری بالای این لکه روی فرش یا موکت است، بهترین کار این است وقتی که لکه تازه است وارد عمل شویم. اما گاهی که زمان به ما اجازه تمیزکاری را ندهد لکه خشک می‌شود. اگر لکه قهوه مدتی است خشک شده و شما الآن قصد تمیز کردن آن را دارید، این دستورالعمل را مطالعه کنید.

کلیک کنید: تاریخچه قالیشویی

برای پاک کردن لکه قهوه موارد زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا محل اثر را با آب گرم خیس کنید

    این کار باعث می‌شود که لکه قهوه در آب حل شود، حال می‌توانید با استفاده از جاذب‌های آب نظیر حوله یا اسفنج آب را جذب کنید و آن را از فرش یا موکت خارج کنید. سعی کنید در هنگام پاک کردن، لکه قهوه را پخش نکنید! بهترین کار این است که از لبه‌های لکه به سمت مرکز آن این کار را انجام دهید.

  • از شوینده‌های خانگی استفاده کنید

    با استفاده از آنچه که در خانه دارید به احتمال زیاد می‌‌توانید لکه را از فرش یا موکت پاک کنید در حالی که خرج زیادی هم نکرده باشید. مایع ظرفشویی می‌تواند یکی از بهترین پاک‌کننده‌های موجود برای پاک کردن این رد باشد. یک قاشق مایع ظرفشویی را با دو لیوان آب گرم مخلوط کرده و مقداری سرکه سفید را با آن مخلوط کنید. می‌توانید از آن برای پاک کردن فرش استفاده کنید.

  • از پارچه یا حوله تمیز استفاده کنید

    مایع شستشو را با استفاده از حوله تمیز به محل لکه بمالید و وقتی که حوله یا پارچه به اندازه کافی لکه را به خودش جذب کرد آن را تعویض کنید.

  • اگر قهوه شامل خامه یا شکر بود

    بهترین تمیزکننده خانگی برای تمیز کردن این نوع لکه، شوینده لباس است؛ این شوینده‌ها دارای آنزیم‌های بخصوص برای پاک کردن لکه‌های چربی یا شکر هستند. مقداری پودر لباسشویی را در ظرفی با آب گرم مخلوط کرده و برای پاک کردن از آن استفاده کنید. محل رد را با این مخلوط کمی خیس کنید و سپس با حوله خشک آن را تمیز کنید.

  • محل را آب‌کشی کنید

    مطمئناً بعد از انجام مراحل فوق، باید محلول‌های شوینده را از فرش یا موکت خود خارج کنید. برای این کار می‌توانید مرحله اول را چند بار تکرار کنید.

برای شستشوی فرش یا موکت خود از ما کمک بگیرید

آنچه که در این مقاله در رابطه با ازبین بردن لکه قهوه مطرح کردیم می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اما برای بعضی از لکه‌های سرسخت، قطعاً به کمک حرفه‌ای‌ها نیاز خواهید داشت. قالیشویی کسری آماده خدمت رسانی در این زمینه به مشتریان خود است.

امتیاز شما

میانگین امتیازها ۰ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۰

آخرین مطالب سایت

بهترین قالیشویی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *